Πώς να ενισχύσετε την απόδοσή σας και να πετύχετε περισσότερα

  • Evidence-based

Δυσκολεύεστε ποτέ να ολοκληρώσετε κάποιες εργασίες ή να προλάβετε προθεσμίες; Νιώθετε μερικές φορές πώς θολώνει το μυαλό σας από το στρες και την πίεση; Ή μήπως δεν μπορείτε να συγκεντρωθείτε σε αυτό που  έχετε να κάνετε; Αν οι απαντήσεις σας είναι “ναι”, τότε μάθετε ότι όλα αυτά είναι φυσιολογικές καταστάσεις.

Η μείωση της απόδοσης μας οφείλεται συνήθως σε αντιλήψεις και εμπειρίες που δεν μας βοηθούν να λειτουργήσουμε όσο ικανοποιητικά θα θέλαμε. Αντίθετα, μας βάζουν σε ένα φαύλο κύκλο μείωσης της αποδοτικότητας.

Σε αυτό το άρθρο θα μιλήσω για τις τέσσερεις πιο αντί-παραγωγικές αντιλήψεις και συνήθειες και τι χρειάζεται να κάνουμε.

 

  1. Πιστεύουμε πως αν εργαζόμαστε χωρίς διάλειμμα τότε θα αποδώσουμε περισσότερο.

Δεν υπάρχει πιο λανθασμένη αντίληψη.  Όπως με κάθε μηχανισμό, έτσι και ο εγκέφαλος μας χρειάζεται τόσο την ενεργή φάση όσο και τη φάση ξεκούρασης. Όταν είμαστε κουρασμένοι, η απόδοση στα πιο εξελιγμένα δίκτυα του εγκεφάλου, όπως αυτά που εμπλέκονται στη δημιουργία, στη σωστή λήψη αποφάσεων ή την εκμάθηση νέων πληροφοριών, μειώνεται. Η απόδοση μειώνεται.

Τι χρειαζόμαστε: Αυτό που μπορούμε να κάνουμε είναι συχνά διαλείμματα και να φροντίζουμε να εκτελούμε τις εργασίες μας τις πιο αποδοτικές ώρες για εμάς.

  1. Χάνουμε το κίνητρό μας

Η πιο συχνή αντιπαραγωγική συνήθεια να ξεχνάμε για ποιόν λόγο ξεκινάμε να κάνουμε κάτι και που αφιερώνουμε τον χρόνο και την ενέργεια μας. Απορροφιόμαστε τόσο πολύ από τη ρουτίνα που χάνουμε τον ενθουσιασμό μας. Η καθημερινότητα γίνεται ανιαρή και πληκτική.

Τι χρειαζόμαστε: Αν θέλουμε να βρούμε ξανά το κίνητρό μας θα χρειαστεί να ασχολούμαστε με πράγματα που πραγματικά μας ενδιαφέρουν και να συνδέουμε τις μικρές, επαναλαμβανόμενες και καθημερινές συνήθειες με μεγαλύτερους στόχους που αγαπάμε, μας ενθουσιάζουν και που μπορούν να βοηθήσουν και άλλους εκτός από εμάς.

  1. Κάνουμε πολλαπλές εργασίες παράλληλα

Ο ανθρώπινος εγκέφαλος δεν μπορεί να εστιάσει παρά μόνο σε μια εργασία. Μην κοροϊδεύετε τον εαυτό σας πιστεύοντας στον μύθο ότι μπορούμε να κάνουμε πολλαπλές εργασίες παράλληλα (multitasking). Επιστημονικώς έχει αποδειχθεί ότι το ανθρώπινο μυαλό και ο εγκέφαλος δεν είναι κατασκευασμένα για να εκτελούν δύο ή περισσότερες εργασίες παράλληλα. Αυτό αποτελεί ένα εξαιρετικά δύσκολο έργο για τον εγκέφαλο. Αυτό που στην πραγματικότητα συμβαίνει κατά τη διάρκεια του multitasking είναι ότι ο εγκέφαλός μας εστιάζει την προσοχή του από τη μια εργασία στην άλλη πολύ γρήγορα. Αυτό, όμως, έχει τρεις βλαπτικές συνέπειες για την απόδοσή μας: χάνουμε πολύτιμο χρόνο, έχουμε περισσότερες πιθανότητες να κάνουμε λάθη και αγχωνόμαστε πιο εύκολα.

Τι χρειαζόμαστε: Αντί του multitasking, χρειάζεται να εκπαιδεύσουμε τον εγκέφαλό μας ώστε να επικεντρώνεται σε μια μόνο εργασία -monotasking- για μικρά χρονικά διαστήματα. Η απόδοσή μας θα αυξηθεί δραματικά έστω και να εστιάζουμε σε μια εργασία.

  1. Αφήνουμε το στρες να μας καταβάλει

Κατά τη διάρκεια του στρες, η καρδιά μας αρχίζει να χτυπά γρήγορα, η πέψη και το ανοσοποιητικό μας σύστημα μπλοκάρονται, το αίμα τρέχει στα άκρα και η παροχή ενέργειας στον εγκεφάλου μας μειώνεται. Αυτό επηρεάζει ιδιαίτερα τον προμετωπιαίο φλοιό, ο οποίος είναι υπεύθυνος για την ορθολογική σκέψη, τη σωστή λήψη αποφάσεων και την επίλυση προβλημάτων.

Τι χρειαζόμαστε: Προγραμματίζουμε μικρά βήματα-στόχους που μας βοηθούν να ολοκληρώσουμε την εργασία χωρίς να στρεσαριστούμε. Φροντίζουμε να βρούμε τις πηγές ανανέωσης της ενέργειάς μας. Ίσως κάποιες ασκήσεις αναπνοής και ο καθημερινός διαλογισμός να μπορούν να βοηθήσουν στην καταπολέμηση του στρες, όπως και ο επαρκής ύπνος, η μείωση της κατανάλωσης καφέ και η σωματική άσκηση, όπως μια βόλτα στη φύση.

Συμπέρασμα

Αν θέλουμε να αυξήσουμε την απόδοση μας χρειάζεται να εστιάσουμε σε μια εργασία, μικρά και πραγματοποιήσιμα βήματα-στόχους που απολαμβάνουμε καθώς εργαζόμαστε για ένα μεγαλύτερο σκοπό.

 

 

ΥΓ: Εάν χρειάζεστε βοήθεια για να ανακαλύψετε το εσωτερικό σας δυναμικό, να ανακαλύψετε ποιοι είστε, τον σκοπό σας στη ζωή και ποιές αρχές και αξίες σάς καθοδηγούν, το coaching  πρόγραμμα αυτογνωσίας 1:1, δημιουργήθηκε με σκοπό να σάς βοηθήσει ώστε επιτέλους να νιώσετε πλήρεις και ικανοποιημένοι από τη ζωή σας.

Κατεβάστε το ΔΩΡΕΑΝ workbook αυτογνωσίας.

Γνωρίζετε τί coaching υπηρεσίες προσφέρω; Μπορείτε να τις δείτε εδώ.

Μην ξεχάσετε να εγγραφείτε στο newsletter και να με ακολουθήσετε σε Facebook και Instagram.

 

Βιβλιογραφία:

Madore, K. P., & Wagner, A. D. (2019). Multicosts of Multitasking. Cerebrum : the Dana forum on brain science, 2019, cer-04-19.

PhotoCredit: iStockPhoto

(Visited 34 times, 1 visits today)